Undrar hur ja hamnade uppe i en mast på en båt ?! Ne igentligen inte med det e en lång historia...

Igår kunde jag inte blogga (jag kommer till varför sen) så jag bloggar för igår idag xP

Förmidan va lugn som vanligt (kommer inte ihåg va jag gjorde xP). Men hur som helst på efter middagen åkte ja med pappa, farmor o farfar till våran båt (som pappa hade lagt i tidigare på morgonen) för att masta den. När vi kom till kranen (den man mastar med ;D) så var det en annan båt där. En mycket större segelbåt än våran. Och den hade två mastar. Dom hade fått upp den ena men skulle precis börja med den andra. Vi tänkte att det väl inte kunde ta så lång tid så vi ställde oss ikö. Jag låg på båten o solade medan dom andra hjälpte gubbarna med den andra båten. Efter en stund gick farmor o jag och köpte glass. När vi kom tillbaka hade dom fått upp masten och satt fast den men då började problemet. Dom fick inte loss kranen xD När dom hade stått och pillat en bra stund men ändå inte fick ner den så började dom försöka hissa upp en av killarna/gubbarna i masten men när dom insåg att det inte gick så erbjöd pappa att dom kunde hissa upp mig (och ja sa inte emot ja tyckte bara det va kul =). När dom tillsist förstog att det var sista lösningen så sa en av gubbarna "okej då men ja vill ha ALLA killar som kan stå upp här o hålla i".

Ptt jag o pappa behövde ingen hjälp det slutade med att pappa hissade upp mig själv och att ja fixade det som hade fastnat på ett kik ;P När ja kom ner gav han som fömodligen ägde båten mest (typ xD) mig 40:- och typ muttrade ;P haha fast det gjorde inte mig nått för det va skit kul. Och nu kan ja typ reta honom lite varje gång vi möts på sjön xD haha.

Efter det kom den dåliga delen, den som gjorde att ja inte kunde blogga. Jag fick migrän.


Idag åkte resten av familjen ut med båten hela dagen men ja orkade inte följa med så ja har suttit uppe på mitt rum och kollat på beverly hills 90210 hela dagen. Jag har inte kommit så där jätte långt (bara till episode 9 på season 1) för där ja kollar finns den bara i megavideo. Och ni som kollar på sånt vet att då gåre bara o kolla drygt en timma itaget xD Man hinner knapt me ett av. i taget ;P haha men jaja det e iallafall bättre än att det inte går att kolla alls.

Här sitter ja uppe i masten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0