Glad Midsommar!!! <3

När vi väl kom iväg med båten igår var klockan ganska mycket. Det tog väldigt lång tid att komma ut till dit vi skulle för vi hade motvind så vi fick åka med våran motor ut. När vi tillsist kom till ön vi hade tänkt vara på på hade typ solen nästan redan gått ner så vi åt kvällsmat lite snabbt (och ja tog ett snabb dopp) sen åkte vi ut till båten igen. Men då kom det jätte stora vågor så vi bestämde oss för att åka in till en gästhamn på ön vi skulle va på idag.

Imorske vaknade jag super tidigt, kl. 4. Då läste ja lite, lärde mig lite knopar av pappa. Sen åt vi frukost. Och ca. 8 gick ja o la mig igen. Jag vaknade igen kl. 11. Då badade vi på den stranden. Där var det väldigt fin botten o så men det va lite kalt. Efter det tog vi en promenad båort till andra ändan på ön (och ön va ganska stor) till ett fick där. Där köpte vi strut glass och vilade ett tag. En ganska lång stund senare gick vi tillbaka. Väl tillbaka i hamnen åt vi lunch. Efter vi ville vi ha med oss några sockerkringlor hem från bageriet så då sprang vicke o ja tillbaka till cafeét igen xD och köpte det medans dom andra gjorde iordning för att vi skulle ge oss av. När vi kom tillbaka var det jätte varmt så då tog vicke o ja ett snabbt dopp från bryggan. Sen började vi åka hem åt. Vi började med att segla. Men vi hade mot vind igen så vi fick kryssa. Det var första gången ja seglade och det var verkligetn HEMSKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fruktansvärt alltså, bara båten lutade lite så fick ja typ panik xD När vinden avtog lite så vi kunde ta ner seglerna fortsatte vi med bara motorn. Men då var det jätte stora vågor så då satt vicke o ja där fram och doppade fötterna resten av den 3h långa resan (asså det var 3 h kvar efter att vi hade seglat). Det var skit kul för ivanliga fall så når man inte ner till vattnet om man sitter där fram men när det var så stora vågor så gjorde man det. Vi tillbaka i våran hamn ca. havl 23 =/ haha. Då skyndade vi oss att packa in det vi skulle ha med oss i bilen och fixa iordning båten. På vägen hem stannade vi och köpte chips xD Väl hemmasatte ja mig med chips o cola o fortsatte kolla på beverly hills, 90210 där ja slutade innan vi åkte igår. Nu e ja på av. 1x22...

Det blev inget midsommarfirande xD men här kommer en liten midsommarbild...