35 sidor!!

Hej!
Idag började jag såklart med... att titta på vakna. Men imorrse läste jag också en hel den, gissa i vad för bok?! XP jag återkommer till det litesenare.
När min "cykel kompis" kom så cyklade vi som vanligt till skolan.
Idag var första lektionen franska. Vi fortsatte att jobba med våra släktträd. När jag och min kompis var på väg upp till vårat klassrum så kände jag hur jag typ skakade. Jag var DÖÖ hungrig... men det gick bra xP
Sen var det SO. Då förhörde jag och min kompis varandra inför provet imorrn, himla lätt prov måste jag säja!!
Därefter var det äntligen rast så att jag kunde ta min yogurt, jag var ju VÄLDIGT hungrig.
Sen var det svenska då fick vi nya uppdrag till "Boken om mig själv". Bl.a. skulle vi berätta om våra rum. Och alltså jag måste säja det, jag bara skrev och skrev och SKREV lite till. Och när jag tillslut var fördig så hade jag KRAMP i armen så då gick jag fram till mig lärare och bad henne läsa texten och efter en stund när hon hade läst klart så sa hon "är det okej om jag läser upp den här för klassen, för alltså den är JÄTTE bra?". Jag bara "mhm". Sen sa hon "Alltså jag behöver ju inte säja vem det är som har skrivit den" "nej" svarade jag då. Sen gick jag tillbaka till min bänk och började rita lite och då bad hon alla att vara tysta och lyssna lite, sen läste hon upp den. Och alltså jag tyckte det var SÅÅÅÅÅ pinsamt, men jag satt typ där och skrattade så alla runt omkring mig fattade ju att det var min xP SÅÅÅÅÅ pinsamt som sagt.
Men iallafall sen var det musik. Då fick vi sitta och lyssna på att läraren berättade om förtecken, vilket jag rekan kan!!!! Så det var skit tråkigt!!
Sen var det ÄNTLIGEN lunch. Det var "Medelhavs inspererad köttfärslimpa". Själva limpan var väldigt ÄCKLIG men riset och såsen som var till var SUPER gått!!
Sen var det matte, dåfick jag som vanligt sitta ute i den här extra gruppen som jag har pratat om, jag ÄLSKAR det!! xPxP
Då räknade jag faktiskt ganska mycket.
Därefter var det svenska igen. Då läste Marie (min lärare) i en bok HELA lektionen, då gjorde jag och en annan tjej i klassen masage. Det var SÅÅÅ skönt!!
När svenskan slutade var kl. 14:20 och då slutade vi för dagen. Då cyklade jag och Linn (min "cylkar kompis") hem.
När jag kom hem så läste jag i Miles to go, sen kollade jag på House och Gilmore Girls. Sen läste jag lite till. 
Nu är kl. 20:40 och nu har jag läst 35 sidor. Alltså det är bara JÄTTE bra för att var mig: 1. Jag läser svenska böcker JÄTTE sakta 2. Jag SUGER på engelska 3. Det är min FÖRSTA riktiga engelsk bok som jag läser!!
Nu har mamma bakat havreflarn (stavning) så jag tror jag ska gå ner och "palla" ett sånt till House nu xD
Ses!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0