Stockholm!!

Idag ställde jag min väckarklocka på så tidigt som HALV SEX!! Jag började så klart med att duscha och göra mig iordning.
Sen åt jag såklart frukost och efter det så packade jag min väska för STOCKHOLM xP.
Sen skutsade pappa mig till skolan och gissa vad. Vi kom dit 7:08 och bussen skulle gå 7:45 och vi skulle vara där ca. 7:30. Det var lixom typ två personer där då =/ men efter en stund så kom det fler så då gick det bra xD När vi till sist fick kliva på bussen så fick jag och min kompis platserna längst fram SÅÅ himla skönt!! Det blev en riktigt sjön åk tur på två timmar. Jag lyssnade lite på musik pratade lite mm. Här är några bilder från buss turen xP
 Vägen xP
 Typ bussen xP
 Och tillsist en tunnel i stockholm, det finns ju                                                                                                                                           en hel del av dom där xP
När bussen tillsist stannade så gick vi ut till Armemuseét. Där fick vi en "guidad tur" och kriget och dom stackars soldaterna under stormaktstiden. Dom här bilderna tog jag där och alltså jag tycket VÄRKLIGEN att sånna här dockor är LÄSKIGA!!
 Här har sveriges soldater dragif fram. Hämskt                                                                                                                                       Hämskt!!
 Här frös soldaterna igäl när dom blev tvugna                                                                                                                                           att vandra över Lapplanda i slutet av                                                                                                                                                           stormaktstiden. Sorgligt Sorgligt!!
 Den här pratade inte "våran" guid om. Men jag
tog den här bilden när vi gick ut. Och alltså det här var bara SÅÅ läskigt för jag tog kort på lite annat innan den här så att dom andra typ han komma ut innan jag kom till det här rummet och det var mörkt och jag ville ha ett kort av den. Alltså det kanske inte låter så läskigt men DET VAR DET!!!
Däär efter fick vi en baugett som vi fått med oss från skolan och sen gick vi till musik museét. Där började guiden att derätta om dom första instrumenten, bl.a. att spela på en snäcka, en pilbåge mm. Sen kom vi till ett rum med en massa konstiga instrument som man fick provspela det var super kul xD
Efter det gick vi till det sista rummet och där fick vi lyssna lite på insturment som är speciella för olika länder. Bl.a. Digiridoo (stavning) - Australien och Säckpipa - Irland.
Elfter det gick vi till gamla stan och på vägen gick vi så klar förbi slottet och där fanns det såtklart sånna här:
 
I gamla stan så köpte jag den här sötnosen xP
 Den kanske inte ser så jätte söt ut på bilden men i verkligheten är den faktiskt JÄTTE söt xD
I gamla stan träffade vi också på en sån här:
 Och jag tror faktiskt att han gjorde sig lite till för oss xP  Jag menar kolla bara på hur han står xD Och några av mina kompisar blev typ lite rädda för honnom men inte jag xP
Vi gick också den här smala gränden, gamla stan elr stockholm elr nåtts smalaste gränd xP:
 Jag mötte typ en tjockis inte lättt att mötas xP 
Efter det så tog vi Djurgårdsfärgan över till:
 Gröna Lund så klart xD JIPPY!!
När vi kom in och hade fått på oss banden och allt var klart så bestämde vi oss i min grupp (Matti, Coco, Alex, La, Yoo o jag) att vi skulle dela upp oss i två grupper. För matti, alex o yoo ville börja lite lugnare och jag, coco och la ville börja med alltdet roliga (sorry m, a o y =/) Och det var ju lixom bara SÅÅ klantigt för då blev vi ju tre och tre. Inte bra. Men iallafall. Vi (min grupp) började med att åka kvasten tror jag, sen tvingade coco in mig och la i blåtåget. Och hehe då kunde man bara åka två och två i varje vagn så då fick coco åka själv xP När vi kom ut så var la och jag ganska rädd men coco tyckte bara att det var SÅÅ tråkigt xP
Därefter åkte vi nog typ Jetline och Vilda Musen. Efter det åkte vi äntligen Extreem. Den var ju bara SÅÅ kul, fast den var ju gansk lång så men mådde ju lixom himla illa efteråt =/ xP
Sen gick vi till Insane. Men den ville inte La åka så coco o jag ställde oss i ko och alltså ursäkta men vilken jävla kö!! Det tog ju såå himla lång tid. Och när vi tillsist kom fram så började det som synd var att regna men själva berg-och dalbanan var ju super kul. Det läskigaste var väl närdet gick typ sakta runt (alltså huvet upp och ner sakta xP) Men det klart roligaste var när man DROGS bakåt!!
Efter det gick vi lustiga huset och sen åkte vi flygande mattan typ 100 gånger (skit kul xP) Efter det åt vi korv menu till typ kvällsmat. När alla till sist hade fått sina menyer och ätit upp så åkte vi väl lite allt möjligt och jag körde tre gånger på ett "alltid vinnst stånd" xP. Jag fick tre fisk sudd, en klubba och en bläckpenna med typ marackas. 
Sen ville dom andra åka nån snurrsak som inte jag och coco ville åka för att vi mådde typ illa så medans vi väntade på dom så åkte vi kärlekstunneln. Och jag säjer bara det: DET GÖR JAG ALLDRIG OM!!! Det varju SÅÅ himla läskigt. För det första är jag rädd för trånga ställen, det var det ju hela tiden, för det andra är jag lite mörkrädd, det var mörkt och för det tredja såg ju dockorna ut som spöken!!!! Så jag och coco knuffade på på sidorna men detfick man ju inte göra så då sa surpuppa tjärringen som hade hand om den till =(
Men tillslut var den iallafall slut xP
Och sen blev kl. 22. och vi tog bussen hem. Och det blev faktiskt en ganska skön åktur inte för att jag kunde sova fastän att jag var hur trött som helst men alla var ju typ det så det vär himla lungt i bussen inte alls som jag hade flrväntat mig.
När vi kom tillbaka till skolan vid midnatt så hämtade pappa mig. 
Slut på den här super kuliga dan =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0