40 års fest xP

Jag vaknade vid 9. Då tog jag det lungt fram till att jag kom på att vi skulle på en fest vid 1 (min pappas "x" (asså långt innan min födelse (och jag är första barnet) Martina hade fyllt 40) och att vi skulle äta kl. halv 12. Då skyndade jag mig att äta frukost och sen duchade jag super snabbt. Därefter gjorde jag rent i ludde (våran kanins) bur. Sedan kollade jag på winx club. Sen åt vi lunch och då blev det korv med bröd (JAG SPYYYR!!!!!). Sen så fick vi JÄTTE bottom för vi skulle åka halv 1 för att hinna och klockan var halv ett och jag hade inte på mig kläderna som jag skulle ha. Och banden på klänningen var för långa så vi skulle sy upp dom men det han vi inte så vi fick stanna och köpa säkergetsnålar på vägen istället.
När vi kom dit så upptäckte jag att det var 40 (!!!) pers där, jag trodde liksom att det skulle vara vi och några mer. Det var massor med gamla där (hennes gamla moster var typ blind). Sen var det Martinas syster och hon hade tre barn en 15 årig tjej, en ca.13 årig kille och en 10 årig tjej. Sen var det en annan "kvinna" och hon hade också tre barn en 14 årig kille, en tjej som var typ lika gammal och en och en yngre flicka i typ 10 års åldern. Sen var det en till mamma där och hon hade också tre barn två tviling pojkar i 11 års åldern och en yngre kille i 6 års åldern. 
Festen började med att vi gick runt och pratade i typ 1 timma. Och under den tiden så fick man hämta dricka i en "bar" som Martinas son i 12 års åldern "jobbade" i och så fick man äta typ smörgåsar. Det var väldigt lång tråkigt, bl.a. för att jag INTE är den som "tar kontakt" med andra. Sen fick man hämta mat (det var typ mest frukt så attkalla det mat var väl lite konstigt med ändå) och när alla hade ätit upp (efter ca en halv timme) så hände det INGENTING på ca. 2 timmar, dom vuxna satt och pratade och barnen "lekte". Jag laddade som tur var hem lite spel till min mobil så det gick an. Därefter blev det efterrätt. Det var lite olika saker bl.a. nån maräng tårta (inte så jätte god för det var typ nått konstigt i den) och lite ockika chokladbollar. Därefter hände inte mycket på en stund förendet blev fick-dam (från deras balkong, så det var inte bara att kasta iväg sinan utan dom hade satt en magnet på linan och en på godis posen så det var faktiskt ganska svårt). Därefter spelade jag och mamma lite bedmington över deras nät. Efter en stund kom den 14 åriga killen och ställde sig och kollade på, han ville vara med, fast det sa han inte men mamma fattade det så hon sa till honom att nu får du spela mot Emma (jag) och sedan gick hon iväg till min lillasyrra. Och det var det PINSAMMASTE som har hänt i hela mitt liv. Jag kunde ju lixsom inte bara gå därifrån, det skulle ju lixsom verka lite konstigt. Och inte nog med det. Asså jag ler/skrattar så fort jag apsolut inte får göra det (bl.a. när jag ljuger elr när nån säjer att jag är/har gjort nått som jag inte har men som det verkar som att jag är/har när jag skrattar/ler) det är som att mitt skratt/leédne retas med mig. För jag började lixsom typ LE JÄTTE mycket då precis så att det verkar som att jag är typ ASSSS kär i  honom (och han var INTE söt!!!). Men som tur var kom det en liten kille som ville vara med som bröt tysnaden. 
Sedan åkte vi hemtyp vid halv 9...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0