Danskan e ett JOBBIGT språk!!!!

Idag väckte mamma mig kl. 23 (oh ja somnade inte förän 22) för vi skulle ju åka till göteborg. Vi kom till göte ca 05. Då ställde vi oss i kö till båten som skulle ta oss vidare till danmark. Och jag hade ju hållt på och kollat på titanic dom här senaste dagarna så jag gillade INTE att vi skulle åka båt!! Ca 9 åkte vi iland i fredrikshamn (danmark). Då åkte vi upp till skagern. Och jag började med att bada i kattegatt (det var svin kalt men på nått sätt så känndes det inte kalt när jag var i (det e sant). Sen fortsatte vi till udden och där hade jag inte nån lust att byta om igen för det var kalt i luften, blåste jätte mycket och så var det FULT med folk där. Och jag önskar verkligen att jag hade haft tid med det. Men jag badade iallafall mycket av benen. Och det var GRYMT HÄFTIGT där (nån gång i mitt liv ska jag åka till danmark och tillbringa hela tiden i skagern). När vi gick till baka började det att HAGLA (!!!) och mamma e ju gravid (en mån kvar) så hon kunde inte gå alls fort. När vi tillsist kom tillbaka till bilen var vi alla DYNGSURA (!!!) men vi fick hoppa in i bilen iallafall. Och så körde vi tillbaka till fredrikshamn och åt på mcdonalds där. Och hehe jag vill inte va taskig elr nått men asså jag tycker så synd om danskarna, för danskan är ju bara ett SÅÅ fult språk. Det e grötigt, slarvigt och roligt (jag menar lusekrona = typ lampa och rondel, jag kommer inte ihog hur man säjer det nu men jag kanske kommer på det till imorrn) Sorry alla danskar.
Efter mcdonaldsen åkte vi till ett slott på vägen till aalbo. Där var det en medelstid marknad också men vi böjade med en guidad tur i slottet och det var ju en mardröm (SORRY igen alla danskar) men att lyssna på en dansk guid som pratar hur mycket som helst, dels fattade jag ju igenting och dels får jag huvudvärk av det grötiga språket!
När vi efter en LÅNG stund hade kollat igenom hela marknaden efter den guidade turen så åkte vi vidare till aalbo och där hittade vi ett hotell att bo på och nu sitter jag här isängen på hotellet och bloggar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0