Dop xP

Idag vaknade jag av att mamma gick upp. Då gick jag också upp och åt frukost. Därefter spelade jag piano en stund sen tog mormor fram förmiddasfika. När allt var uppätet spelade jag spindelharpan på min dator en lång stund. Sedan åt vi lunch. Då hade mormor gjort nån laxpaj och den gillade inte jag. Så jag åt typ tio mackor istället. Därefter åkte vi (pappa, mamma, malin och jag) till våra kusiner (dom bor en liten bit bort från mormor o morfar) för vicke hade åkt dit tidigare på förmiddan, så vi skulle hämta honom. Och jag måste bara säja det:
JAG ÄLSKAR DERAS TOMT!!
För den är jätte stor (typ bondgård fast som använder det inte som bongård) och så har Lars (sem e pappa till mina kusiner) har byggt en massa roliga saker på tomten. Dom har en massa gungor (en som är jätte högpå deras parkering, den ÄLSKAR jag! Del e den kul och dels kan man komma undan där xP, det e jobbigt med så många små kusiner jag är älst och den "närmaste" i oldern e typ 9 elr nått), en gungbräda, sandlåda, typ en liten klätterställning med en rutchbana. Och så har dom en ny sak sen jag var där senast, en LINBANA (!!) är inte det cool (hehe, jag är säkert väldigt barnslig, men jag ÄLSKAR SÅNNA SAKER!!) har har bygt en linbana!!
Sen har dom en massa andra sake också, bl.a. en stor lekstuga och en el bil. 
När vi kom tillbaka till mm duschade vi alla och gjorde oss iordning. För därefter åkte vi till en kyrka för att min 2 mån gamla kusin skulle döpas (Hans, 4 barnet till Lars och min ena moster Marianne). När själva dopet var klart åkte vi alla som var på dopet hem till Lars o Marianne (och otto, kerstin, hilda och HANS) och hade typ "efterfest".
Vi kom tillbaka till mm runt 22, då bloggade jag och gick och la mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0